28 Temmuz 2013 Pazar

e-Learning Materials

e-Öğrenme Malzemeleri

2012-2013 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi'nde yenilenen derslere ait içeriklerin güncellenmesi amacıyla e-Dönüşüm seferberliği başlatıldı. Üniversitede öğretim elemanlarının aldığı döner sermaye katkı paylarının oranları da öğretim elemanlarının bu dönüşüme yaptıkları katkı oranında belirlenmeye başlandı. 

"Yeni İletişim Teknolojileri" ve "Dosyalama Arşivleme" derslerinde e-öğrenme koordinatörü olarak görevlendirildim.Yılın ilk aylarında "Yeni İletişim Teknolojileri" dersi için dersin diğer editörüyle birlikte etkileşimli e-Kitap yapımını koordine ettik. Kitap, BDE Birimindeki tasarımcı tarafından Adobe Digital Publishing Suite ile iPad ortamında yayınlanmak üzere e-Kitap haline dönüştürüldü.

Mayıs ayından itibaren "Dosyala Arşivleme" dersi için Görsel Tasarımcı" ve "e-Öğrenme Teknik Destek Uzmanı" ile birlikte e-öğrenme malzemesi yapımına başladım. Bu amaçla dersin ünitesine ait bir senaryo hazırlanıyor. Ardından bu senaryo bir PowerPoint dosyası haline getiriliyor. Göresel tasarımcının yardımıyla görsel malzemeler belirleniyor. Daha sonra Powerpoint sunusu üzerinde nihai ekran tasarımlarını gerçekleştiriyorum. Sunuyu seslendirip video haline dönüştürüyorum ve e-Öğrenme Portalına yüklüyorum. Ayrıca alıştırma soruları hazırlayıp, portala yüklemesi için e-Öğrenme Destek Uzmanı'na iletiyorum.

Mayıs ayında 1. ünite, Haziran ayında 2. ünite, Temmuz ayında ise 3. ve 4. üniteye ait e-Öğrenme malzemelerini hazırlayıp portala yükledim. Ağustos ve Eylül aylarında her ay iki ünite daha hazırlanarak bütün üniteler tamamlanmış olacak.

Diğer bir sorumluluğum ise Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Program Koordinatörlüğünü yürütmek. Bu amaçla Temmuz ayı içerisinde Uygulama Koordinatörü Öğr. Serap Şişman Uğur ve derslerin BDE Birimindeki sorumluları ile birlikte program tanıtımı, program yeterlilikleri, ders tanıtımları ders öğrenme çıktıları vb. bilgiler hazırlanarak üniversite AKTS bilgi paketi sistemine girildi.

"UZE548 e-Öğrenme Malzemelerinin Geliştirilmesi" ve "UZE613 Uzaktan Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri" derslerinin de tanıtımlarının güncellenmesi gerekiyor. Gelecek dönemlerde bu derslere ait açık ders malzemesi üretimine başlamayı planlıyorum.

Ayrıca uzaktan eğitim yöntemiyle yürütülecek Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı önerisi kapsamında "e-Öğrenme Malzemelerinin Geliştirilmesi" dersine ait öğretim tasarımına başladım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kişisel öğrenme ortamları konusunda deneyimlerinizi ve çalışmalarınızı benimle paylaşabilirsiniz.